Antje's reisblog: kisenyi-girls-home.reismee.nl

eerste dag op project

Vandaag was mijn eerste dag op het project. Ik kreeg een rondleiding van Broeder G. die momenteel het project leid. Ik werd aan alle kinderen voorgesteld en aan de meeste medewerkers die aanwezig waren. Vandaag Hij ik samen met de fysiotherapeut gelopen. Veel kinderen op het project hebben infantiele encefalopathie, voor wie dit niet weet, het staat meer bekend als cerebral palsy of hersenverlamming. Een van de gevolgen hiervan dat heel wat van de kinderen hebben zijn spasmen. Samen met de fysio heb ik de kinderen gemasseerd, totdat ze terug hun handen kunnen openen, armen kunnen strekken. Nadat ik ze losliet, waren hun armen alweer opgespannen, maar al minder hard dan voor de massage. Dit is dus minder pijnlijk voor de kinderen.

De kinderen, waar ik voornamelijk mee gewerkt hebben konden niet spreken of stappen en een aantal verstonden mij ook niet, maar ik zag dat ze genoten van de aandacht die ze kregen. Ik kijk er erg naar uit om morgen terug te keren en de kinderen nog beter te leren kennen.

Reacties

Reacties

Veerle

Een ervaring die ze je niet meer afnemen.
Geniet ervan.
Veerle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood