Antje's reisblog: kisenyi-girls-home.reismee.nl

Lake Mburo 22/7-23/7

Na ongeveer 1,5 uur rijden passeerden we aan de evenaar. We vonden het best wel leuk om in een stap van de zomer naar de winter te gaan (even vergeten dat ze hier enkel droog en regen seizoen hebben). Het was opvallend kouder aan de andere kant van de evenaar.

Na een paar keer verloren rijden en een klein ongeluk waarbij de bumper en de reserveband van het busje vielen, (de band had de driver gewoon in de koffer gelegd. Toen J. die later opendeed, rolde hij daar uit en mocht ze erachter aan rijden) zijn we aangekomen bij het nationale park. Spijtig voor ons begon het dan juist te regenen, waardoor de geplande boot rit uitgesteld moest worden tot de dag erna. Gelukkig hadden we op de heenrit wel al wat zebra’s, antilopen, maki’s en bavianen gezien. We gingen dan maar na het eten gaan slapen in onze banda’s (leemhutjes).

Om toch nog alles te doen wat we wouden doen, zonder dat we een extra dag moesten betalen, zijn we heel vroeg opgestaan. We zijn dan begonnen aan de wandelsafari. Door de regen waren de dieren echter verspreidt geraakt over het park, waardoor we er niet zoveel gezien hebben bij de waterpoel. Op de terugweg naar het kamp hebben we meer dieren gezien dan tijdens de wandeling, maar de wandeling was voor het uitzicht wel al de moeite waard.

De boot rit was ook zeer mooi, we hebben honderden nijlpaarden en tropische vogels gezien, en ook twee krokodillen. Daarna hebben nog gebrunched, voor we vertrokken om op tijd het park uit te zijn. Op de terugweg hebben we allemaal op het dak van het busje gezetten, om zo nog een laatste keer de wilde dieren te kunnen spotten.

Kort samengevat hebben we nijlpaarden, tropische vogels, zebra’s, waterbokken, buffels, zebra’s, bavianen, maki’s, … gezien. De Big 5 gaan we volgende week in Murchison falls zien.

Doingoood