Antje's reisblog: kisenyi-girls-home.reismee.nl

wo 19/7

Vandaag is de eerste dag dat ik niet alleen op het project ben. Een nieuwe vrijwilliger is erbij gekomen. Spijtig voor haar, niet bepaald de gepaste dag om te beginnen. Het was namelijk foundersday van de Missionaris op the poor Broeders. Het was hierdoor was er heel wat chaos op het project. Het is ons toch gelukt om de dag door te komen!

Na het werk werd ik opgehaald door een lid van de Rotary om naar hun meeting te gaan. Deze keer moest ik optreden als gaspreker. Dit is vrij goed gegaan. Ik heb hen verteld wie ik ben en wat ik hier doe, hoe de Innerwheel in België werkt, … Op het einde kreeg ik veel lof en zelf een ‘certificate of appriciation’. Aankomende maandag kunnen de vlaggen uitgewisseld worden tussen Rotary of Mengo en Innerwheel van Gaasbeek. Dit werd mij beloofd, maar ze zijn het vergeten. hopelijk vergeten ze het morgen niet.

Daarna moest ik snel door om naar een restaurant te gaan, waar alle vrijwilligers van Doingoood hadden afgesproken. Toen ik vertrok met de boda boda was het nog licht, dus ik dacht dat ik tegen schemeren wel zou aankomen. Ik had er echter niet op gerekend dat ik drie kwartier zou onderweg zetten. Het was best wel eng om in het donker te rijden, zeker voor een blanke persoon. Elke keer dat we stopten dacht ik dat iemand mijn zak zou stelen. Gelukkig is dit niet gebeurd en kwam ik uiteindelijk (maar veel te laat) toch bij het restaurant aan, juist voor het eten geserveerd werd. Volgens onze coördinaten hebben we het record verbroken met meeste vrijwilligers (namelijk 27). Het was een Italiaans restaurant, dus het was lekker om eens goed westers te eten. Een uber rit met een chauffeur die de helft van ons heeft proberen op te lichten (niet mijn chauffeur, oef …) is iedereen toch veilig thuisgeraakt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood